Nevienam nav noslēpums, ka vēl pirms pāris gadiem ārkārtīgi populārais sociālais tīkls Twitter ir kļuvis par aizvien retāku sociālo tīklu lietotāju ikdienas sastāvdaļu, taču vai tiešām šis uzņēmums ir nolēmis padoties cīņā ar savi sīvāko konkurentu Facebook?
Twitter saviem investoriem jau ir paziņojis, ka 2017. gads tiks noslēgts ar zaudējumiem. Daudzi no reklāmdevējiem ir secinājuši, ka konkrētais sociālais medijs nav viņu prasībām atbilstošs, kas secīgi ir atstājis negatīvu ietekmi uz Twitter ieņēmumiem. 2017. gada otrajā ceturksnī uzņēmuma ieņēmumi ir kritušies par 5% salīdzinot ar to pašu periodu pērn.
Līdzšinējie 2017. gada finanšu rādītāji liecina par sliktāko gadu Twitter pastāvēšanas vēsturē un norāda uz visai uzskatāmu rezultātu cīņā ar lielākajiem konkurentiem Google un Facebook, kuri abi nepašaubāmi ir uzskatāmi par šīs paaudzes veiksmīgākajiem uzņēmumiem.
Twitter apzinās, ka peld pret ļoti spēcīgu straumi un pagalvo, ka šogad fokusēsies uz lietotāju skaita piesaisti un peļņas rādītāju uzlabošanu, tie ir spēcīgi apgalvojumi, taču vai tas tiešām būs tik vienkārši. Twitter lietotāju skaits mēneša griezumā, gada laikā ir pieaudzis par 15 miljoniem cilvēku, sasniedzot 328 miljonus, savukārt Facebook savu lietotāju skaitu tai pašā laika periodā ir palielinājis par 294 miljoniem. Šie skaitļi neapšaubāmi ir skarbi un Twitter tie saglabājušies nemainīgi kopš pirmā ceturkšņa. Kompānija gan apgalvo, ka ikdienas lietotāju skaits ir pieaugošs, lai gan neliels pieaugums pret pagājušo gadu ir novērojams, šādam apgalvojumam pilnībā ir grūti uzticēties.
Twitter neslēpj savus plānus noturēt lietotājus ar video tiešraidēm, tai skaitā sporta pārraidēm, kas, protams, ir labi, taču Twitter nav vienīgie, kas apsver šo ideju. Tāpat ir skaidrs, ka plānotajiem nākotnes ienākumiem ir jānāk no reklāmas, kas nozīmē, ka reklāmdevējiem Twitter būs jāizvēlas Google vai Facebook vietā, kuri abi ir pierādījuši, ka spēj klikšķus pārvērst par pirkumiem.
Twitter investoru cerības ir vienlaikus zemas un pārāk augstas. Pats uzņēmums, tieši un nepārprotami norādot uz savām šī gada neveiksmēm atvieglo savu nākamā gada uzdevumu attiecībā uz panākumu latiņu, kura jāpārvar. Biržas analītiķi uzņēmuma ieņēmumu pieaugumu neprognozē ātrāk par nākamā gada pirmo pusi, vienlaikus pietiekošs skaits cilvēku iegādājas kompānijas akcijas. To cena kopš aprīļa ir pieaugusi par 34%, jo sasniegtie rezultāti nebija tik slikti, kā gaidīti.
To, kas Twitter ir padomā, tā lietotāji, domājams, uzzinās līdz šī gada beigām un labas idejas lietotāju piesaistei un noturēšanai uzņēmumam tik tiešam ir nepieciešamas, tikpat ļoti kā prasme tās veiksmīgi realizēt.
Raksts sagatavots, izmantojot avotus:
Komunikācijas eksperts,
mediju attiecību konsultants
Valters Grīnvalds